
ZEKA OYUNLARI ŞAMPİYONASI TÜRKİYE FİNALLERİNDEYİZ
5 Nisan 2022
Mayıs Ayı Yemek Menüsü /2022
9 Mayıs 2022
TED Çorum Koleji Özel Anadolu Lisesi bir Avrupa Birliği platformu olan eTwinning’de bu yıl üç ulusal ve uluslararası proje gerçekleştirdi.
TURKISH MARK IN SCIENCE (BİLİMDE TÜRK DAMGASI)
TED Çorum Koleji lise bilim sınıfı öğrencileri Turkish Mark in Science projesinde tarihteki Türk bilim insanlarını araştırarak bununla ilgili İngilizce sunumlar yaparak edindikleri bilgileri diğer öğrencilere aktarmışlardır. Türkiye’nin çeşitli illerinden öğretmen ve öğrencilerle birlikte yürütülen proje sonucunda Bilimde Türk Damgası isimli bir dergi yazmışlardır. Proje öğretmenlerinden TED Çorum Koleji İngilizce öğretmeni Ferdi Çelik projenin öğrencilerin İngilizce araştırma yapma, topluluk önünde konuşma, dergi makalesi yazma gibi becerilerini geliştirdiğini belirtmiştir.
WATER AND LIFE
Hayatın olduğu her yer varlığını suya borçlu. Susuz hayat olamaz. Peki Dünyadaki su yeterli mi? Ne
yazık ki artık yetmiyor. Dünyadaki suyun sadece küçük bir kısmı içilebilir ve kullanılabilir durumda.
Dünya nüfusunun artması, suyun bilinçsiz kullanımı, küresel ısınmaya bağlı iklim değişiklikleri ve
içilebilir suların kirlenmesi geleceğimizi tehdit ediyor. Bu konuda farkındalık oluşturmak, su
kaynaklarını korumak ve su israfını önlemek için yola çıkıyoruz. Yabancı ortaklarla projemizi daha
geniş bir alana yaymak istiyoruz.
THE EFFECTS OF MEDIA IN OUR LIVES
Ögrencilerin yaşıtlarına ve kendilerinden küçüklere sosyal medya kullanımında farkındalık oluşturmak amacıyla başlatılan projede TED Çorum Koleji Anadolu lisesi öğrencileri popüler sosyal medya kanalları, oyunlarda gizlenmiş tehlikeli içerikler, sosyal medyadaki bilgi kirliliği vb. konularıyla ilgili pano, sunum, anket, karikatür haziırlama, röportaj, makale yazma ve yayinlama, broşür hazırlama gibi çalişmalar yaptılar, proje ön değerlendirme sonuçlarına göre konu ile ilgli kısıtlı bilgiye sahip olan ögrencilerimizin proje sonunda bilinçlendigi gözlemlenmektedir. Tamamı İngilizce yürütülen projede öğrenciler diğer proje ortakları ile birçok ortak etkinlik gercekleştirirken hem dil gelişimleri desteklenmiş hem de sosyal medya kullanımı konusunda doğru bilgilere sahip olmuşlardır. Proje kurucusu olan Lise İngilizce ögretmenimiz Nafiye DALAMANLI projenin ülkemizden 6 farklı ortakla yürütüldüğüne ve yaş gruplari dikkate alındığında ögrencilerimizin edindigi kazanım ve farkındalıkların onlara çok faydası oldugunu belirtmiştir.
